Informarea şi pregătirea membrilor societăţii cu privire la probleme ce ţin de discriminarea de gen pe piaţa muncii în vederea consolidării eforturilor actorilor sociali în procesul de prevenire şi diminuare a acestui fenomen şi a îmbunătăţirii politicilor de gen în sfera muncii.
Obiective prioritare
- Sporirea nivelului de informare a membrilor societăţii în scopul promovării şi respectării drepturilor economice echitabile pentru femei şi bărbaţi şi a politicilor non-discriminatorii pe piaţa muncii;
- Influenţarea procesului de elaborare şi realizare a politicilor sensibile la gen în viaţa publică şi crearea unui mecanism integrat de promovare a şanselor egale pentru femei şi bărbaţi, în special, pe piaţa muncii;
- Dezvoltarea parteneriatelor şi a dialogului social între ONG-uri, Sindicate, Patronate şi autorităţile publice în vederea consolidării capacităţii lor instituţionale în perspectiva integrării aspectelor de gen în activitatea acestora şi a reducerii discriminărilor de gen pe piaţa muncii;
- Consolidarea capacităţilor sectorului asociativ întru realizarea politicilor care facilitează implementarea conceptului egalităţii de gen pe piaţa muncii şi aplicarea optimă a cadrului legislativ în domeniu.
Domenii şi activităţi prioritare
- Realizarea programelor de instruire şi dezvoltare a competenţelor grupurilor vizate (ONG-uri, Sindicate, Patronate, autorităţile publice) în domeniul de referinţă: ateliere de lucru, training-uri pentru formare de formatori, conferinţe, întruniri ale membrilor Alianţei „PASproGen”;
- Alfabetizarea şi pregătirea membrilor societăţii în scopul creşterii pro-activităţii, diminuării vulnerabilităţii femeilor şi reducerii fenomenului discriminării în cîmpul muncii: campanii naţionale de informare şi sensibilizare; seminarii informativ-instructive locale;
- Fortificarea reţelei de contacte cu actualii şi potenţialii parteneri în problemele de interes comun: reprezentanţi ai sectorului asociativ, ai Sindicatelor, Patronatelor şi ai autorităţilor publice;
- Elaborarea şi valorificarea instrumentelor informaţionale şi instructive axate pe politicile şi practicile non-discriminatorii pe piaţa muncii: pliante, module de instruire, ghiduri, buletine informative;
- Multiplicarea şi promovarea acţiunilor afirmative prin mediatizarea rezultatelor obţinute şi a activităţilor în curs de realizare: emisiuni TV şi radio, articole în presa scrisă, spoturi sociale audio şi video.